Vés al contingut

Al Guinardó, consum responsable per Nadal

09/2023

El passat dissabte 15 de desembre vam participar de la jornada “Al Guinardó, Consum responsable per Nadal”, una iniciativa del Casal Mas Guinardó, centre cívic que aplega diverses entitats del barri.

La participació en aquesta jornada festiva, que es va dur a terme a la plaça Salvador Riera del Guinardó, responia al repte que des de Fundació Adsis havíem plantejat als grups d’Implica’t, als quals hi pertany alumnat de quatre instituts: IES Francisco de Goya, INS Narcís Monturiol, INS Carrasco i Formiguera, INS Vall d’Hebron.

El repte consistia en formar part de la preparació d'un acte per fomentar el consum responsable, al districte, pels volts de les dates consumistes de Nadal. Un cop oberta la possibilitat amb el Mas Guinardó, i les entitats que el conformen,  de coordinar-se amb Fundació Adsis amb aquest objectiu, els grups-motor van començar a construir les diferents parcel·les de l’acte. Amb aquest objectiu, la preparació de la jornada es va basar en:

- Assistència a reunions de coordinació amb entitats al Mas Guinardó: per parelles, alumnat dels 4 instituts han assistit i participat a les reunions d’entitats al Mas Guinardó, acompanyat d’una educadora del projecte. Han pogut fer de portaveus dels seus grups-motor i, alhora, traspassar posteriorment els acords a la resta de joves.

- Trobades a cada centre educatiu: la fase inicial de pluja d’idees es va generar en petits grups, a cada centre educatiu, i es va abocar a una base de dades conjunta per coordinar les funcions de cada grup.

- Trobades conjuntes a Fundació Adsis: diversos divendres a la tarda es van fer trobades conjuntes per tal de compartir idees, crear sentiment de pertinença i, sobretot, avançar en la preparació de les activitats proposades.

- Contacte amb entitats: algunes comissions de treball es van coordinar també amb altres entitats per preparar paradetes de regals solidaris, demanar informació, fer comandes de productes de comerç just per la xocolatada, etc.

- Difusió de l’acte: alguns i algunes joves van generar vídeos per animar l’entorn a participar, altres van dedicar-se a repartir i penjar cartells a les antigues escoles, als INS, a espais d’activitats extraescolars,etc.

Finalment, l’acte que vam conseguir dur a terme va esdevenir una jornada festiva on les activitats i propostes protagonitzades pel jovent del projecte van ser les següents:

-           Paradeta de comerç just d'EquiMercado.

-           Xocolatada popular de comerç just i ecològica

-           Paradeta d’intercanvi de roba de segona mà

-           Paradeta de regals solidaris

-           Actuacions musicals